Η κατάρα της Αγιάς Σοφιάς o Τυρταίος Β' γράφει

2024-01-26 20:31

 

γράφει ο Τυρταίος Β'

Με αφορμή τα γεγονότα των τελευταίων ημερών, και το θέμα που έχει προκύψει με τον Ναό της Αγίας Σοφίας, και την μετατροπή αυτού σε τζαμί γράφτηκε το παρακάτω κείμενο, παραθέτοντας κάποια ιστορικά στοιχειά και κάνοντας παραλληλισμούς.

Βανδαλισμός, και ιεροσυλία αποκαλείται η λειτουργία ως τζαμί της Αγίας Σοφίας, αλλά ιεροσυλία θα ήταν αν τον έκαναν χαμάμ, η χαρέμι σκέπτομαι, γιατί το να γίνει τόπος προσευχής μόνο καλό ακούγεται, μιας κανονικά όλες οι Θρησκείες πιστεύουν σε ένα Θεό ελεήμων, σοφό και όλες μιλούν για την αγάπη λίγο η πολύ. Το καλύτερο θα ήταν όμως να λειτουργούσε ως ναός της Ορθοδοξίας πιστεύω , θα ήταν αυτό το κορυφαίο που θα μπορούσε να κάνει μια πολιτισμένη πραγματικά κυβέρνηση της Τουρκίας. Ιδανική κατάσταση , αλλά αδύναμοι και μισαλλόδοξοι άνθρωποι, αντί να απλώνουν χέρια …. Κόβουν χέρια, αντί να κτίζουν γέφυρες, γκρεμίζουν τις ήδη υπάρχοντες.

 

Η χώρα της συμφοράς

Το οθωμανικό κράτος είναι η χώρα της συμφοράς, έγραφε την εποχή της επανάστασης ο F. Pouqueville,* –Voyage de la Grece–. Δε μοιάζει με καμιά άλλη επικράτεια της γης. Από την Κωνσταντινούπολη ως το πιο ακραίο σημείο του Ευξείνου, από τον Βόσπορο ως την Αδριατική οι πόλεις της είναι κοπρώνες, τα χωριά της φωλιές ερημώσεως. Παντού γίνεται λόγος μόνον για πανώλη ή για πυρκαϊές ή για επιδημίες ή για λιμό. Κοντά στις πύλες των πόλεων στέκονται κρεμάλες και πύργοι κρανίων. Τις αυλές των πασάδων στολίζουν κεφάλια ματωμένα, παλούκια και όργανα βασανισμού. Στους δρόμους τριγυρνούν μόνο κουρελιάρηδες. Επειδή δεν υπάρχει αστυνομία, ούτε τάξη υπάρχει ούτε ασφάλεια ούτε ησυχία. Ημερότητα ηθών δεν υπάρχει στη χώρα αυτή. Όποιος έχει λίγα χρήματα τα κρύβει βαθιά μέσα στη γη. Όποιος έχει σκεύη πολύτιμα τα κρύβει μέσα στο γυναικωνίτη και καθένας περνά τη ζωή του φτωχικά, ώστε μέσα στην αφάνεια να μπορέσει να ζήσει.

Το Να ζητά κάποιος από μια τέτοια χώρα, που πριν περίπου 46 χρόνια εισέβαλε στην Κύπρο, τον ιδιο μηνα, και θανάτωσε αμάχους τέτοια εποχή περίπου , ενώ πριν έγδερνε ανθρώπους ζωντανούς ( Γιάννης Δασκαλογιαννης), σούβλιζε ζωντανούς (Αθανάσιος Διάκος ), ενώ πριν λίγα χρόνια στρατιώτες του αποκεφάλιζαν Κούρδους αγωνιστές και ουρούσαν πάνω στα κομμένα κεφάλια τους με περηφάνια, κάτι καλό, κάτι πολιτισμένο, μοιάζει ουτοπία!

* Φρανσουά Σαρλ Υγκ Λοράν Πουκβίλ, (γαλλ.: François Charles Hugues Laurent Pouqueville) (1770-1838), ήταν Γάλλος ιατρός, περιηγητής, διπλωμάτης, ιστορικός συγγραφέας, ακαδημαϊκός

Βέβαια στην χώρα μας εδώ και κάποια χρόνια κτίζεται ένας ‘Ναός’ της Αγίας Σοφίας μεγαλειώδες, και μεγαλεπήβολος από την ΑΕΚ, τον πρόεδρο και το επιτελείο του που στο γήπεδο που κατασκευάζουν αποφάσισαν ατυχέστατα να δώσουν αυτό το όνομα, σε ένα χώρο , που το λιγότερο θα ακούγονται επιφωνήματα, και ιαχές στην καλύτερη περίπτωση, ενώ οι αλαλαγμοί και ύβρεις θα είναι στην ημερησία διάταξη, πέρα από την βία και τους ξυλοδαρμούς, εντος και εκτός του ‘ναού’

Μιλανε για συμβολικό χαρακτήρα, αλλά από μόνο του το όνομα, Αγία Σοφία, δηλώνει την απόλυτη σοφία του του Θεού, ταιριάζει να μπει σε ένα γήπεδο; Το κακό είναι ότι ακόμη και το Ιερατείο, και το Φανάρι, επιπόλαια και πρόχειρα μάλλον, επικρότησαν αυτήν την επιλογή, με αυτό το κείμενο και τις απλές αυτές σκέψεις ίσως αποτραπεί την υστάτη ώρα αυτή η ύβρις προς την Σοφία του Θεού, ιδρύματα και νοσοκομεία με αυτό το όνομα ταιριάζουν, ακόμη και φιλόπτωχα ταμεία, αλλά όχι , σε καμιά περίπτωση γήπεδα.

Η νέα Φιλαδέλφεια που ήταν και το αρχικό όνομα, είναι πρώτης τάξεως όνομα, που πήραν και οι αμερικανοί και έφτιαξαν την διάσημη αμερικανική πολιτεία τους, είναι σύνθετη λέξη, και απαρτίζεται από τις λέξεις φιλία και αδελφότητα, φίλοι και αδέλφια πρέπει να είμαστε με όλους , και να προσπαθούμε να τους κάνουμε όλους φίλους σκέπτομαι ότι είναι το ιδανικό μιας πολιτισμένης κοινωνίας, και ο πρωταρχικός σκοπός του ανθρώπου , να θέλει να λέγεται άνθρωπος.

Η κατάρα της Αγίας Σοφίας

Να αναφέρω και κάτι ενδεικτικό για τον Ναό της Αγίας Σοφίας, Όλος ο κόσμος γνωρίζει εξ ακοής, η αυτοψίας τον μεγαλοπρεπέστατο ναό της Αγίας Σοφίας, αλλά ολίγοι ξέρουν ότι για να τον αναγείρει τον πολυδάπανο αυτόν ναό ο Ιουστινιανός, έκοψε αδίκως τα σιτηρέσια (γεύματα ) των μαθητών και των δάσκαλων σε όλες τις πόλεις , πέρα από τις άλλες βαριές φορολογίες, με αποτέλεσμα να κλείσουν τα διδασκαλεία και να μεταβληθούν σε αγροικίες, και κατακυρίευσε η βαρβαρότητα όπως μαρτυρά ο Ζωναράς.

Γράφει ο Ιωάννης Ζωναράς : (Βιβλ.Γ’, σελ. 52)<< Της μεγάλης Εκκλησίας καυθεισης, ης δομητωρ ην ο Αυτοκράτωρ Κωνσταντίνος, ετεραν πολλω μειζω και περισφανεστεραν ο βασιλευες Ιουστινιανός απηρξατο καινουργειν… Ου μόνον δε τον ιερό, τούτον δομον ο βασιλεύς εκείνος εδειματο, αλλά και ετέρους πλειοντας εν οις απειρων χρημάτων δεόμενος, τας τυπωθεισας ανεκαθεν εν εκαστη των πολεων διδοσθαι σιτησεις τοις εν αυταις διδασκαλους των λογικών τεχνών και επιστημών, υποθηκαις του Επαρχου εξεκοψε. Και ουτω των εν ταις πολεσι διδασκαλειων εσχολακοτων, αγροικία των εν αυταις κατακράτησε>>.

Ο Ζωναράς ήταν ιστορικός φιλαλήθης, Χριστιανός ορθόδοξος, και μοναχός ευλαβέστατος, αλλά κατέγραψε την αλήθεια.

Υπέπεσε σε ύβρη ο Ιουστινιανός , και έπειτα από μια ύβρη έρχεται νομοτελειακά η Νέμεσις , η δικαιοσύνη , η θεια δίκη, που κρατά πάντα σπαθί, και δεν είναι καθόλου τυφλή σαν την ανθρωπινή
Αυτό έχει συμβεί σε πολλές φορές στο παρελθόν, και θα συμβεί και στο μέλλον, από ότι φαίνεται δεν μπορεί αυτό να το διδαχτεί ο άνθρωπος, με αποτέλεσμα, οικογένειες, πόλεις, κράτη και αυτοκρατορίες να χάνονται, γιατί αυτό απαιτεί η δικαιοσύνη.

Ο Ιουστινιανός είχε φροντίσει βέβαια πρώτα να κλείσει τις φιλοσοφικές σχολές των Αθηνών, και την Ακαδημία του Πλάτωνα, Η Ακαδημία ιδρύθηκε στην Αθήνα γύρω στο 387 π.Χ. από τον Πλάτωνα και έκλεισε το 529 μ.Χ από τον Ιουστινιανό. Σύμφωνα με τον Αγαθία τα εναπομείναντα μέλη της, μεταξύ των οποίων και ο Σιμπλίκιος, αναζήτησαν προστασία στην αυλή του Χοσρόη Α΄ στην Περσία. Μαζί τους μετέφεραν παπύρους λογοτεχνικών, φιλοσοφικών έργων.

Εάν αυτός ο δυστυχέστατος το λιγότερο, αυτός αυτοκράτορας, φαντάστηκε να τιμήσει την σοφία του θεού, με την ασοφια του γένους, γιατί να μην φάνουμε εμείς ευσεβέστεροι και φρονιμότεροι του Ιουστινιανού, αναγείροντας, χωρίς να αδικήσουμε κανένα, ναό της αγίας δικαιοσύνης, με σκοπό να τον έχουμε στα μάτια μας καθημερινά, υπόμνημα νομοθετικό της προς τους άλλος διαγωγή μας;

https://www.youtube.com/watch?v=fYYq7Eyrb4o
ΝΑΟΙ ΣΤΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΟΥ, (Άξιον Εστί) – Οδυσσέα Ελύτη

Αλλά δεν είναι η μόνη, αν κοιτάζει κάποιος προσεκτικά κάτω από κάθε μνημείο , κάτω από κάθε μεγάλο οικοδόμημα κρύβετε μια φρικτή ιστορία αίματος, ενδεικτικά αναφέρω για τον Παρθενώνα , το μεγαλύτερο κατά πολλούς μνημείο της ανθρωπότητας, έγινε με χρήματα κλεμμένα, η Αθήνα έκλεψε το κοινό ταμείο της Δήλου που έφτιαξαν οι Ελληνικές συμμαχικές πόλεις –κράτη ( πλην της Σπάρτης) για να μπορούν να αντιμετωπίσουν μια νέα ενδεχόμενη πολεμική επίθεση από την Περσία. Αγανάκτησαν οι σύμμαχοι, και από αυτήν, και όχι μονάχα, την άδικη συμπεριφορά και πρόεκυψε ο πελοποννησιακός πόλεμος που επέφερε και την σφαγή των Μηλίων από τους <<πολιτισμένους>> αθηναίους.

Οι Αθηναίοι το Μάρτιο του 416 π.Χ. εμφανίστηκαν στη Μήλο, έχοντας ως στόχο να πείσουν τους Μηλίους να προσχωρήσουν στη συμμαχία τους.
Όμως οι Μήλιοι , επειδή προέταξαν το καλό της πατρίδας τους δεν πήραν το μέρος κανενός και τήρησαν ουδετερότητα.

Οι Αθηναίοι διέπραξαν ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα στην ιστορία της ανθρωπότητας, γεγονός αποτρόπαιο ακόμα και για εκείνη την εποχή. Η αλαζονεία τους βέβαια, τους τιμώρησε λίγα χρόνια αργότερα, με τη μεγάλη καταστροφή στους Αιγους Ποταμούς.

Η κατασκευή του Παρθενώνα ξεκίνησε το 448/7 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ. στα Μεγάλα Παναθήναια, ενώ ο γλυπτός διάκοσμος περατώθηκε το 433/2 π.Χ.


Υπήρχε ο ναός το 416 π.Χ που έγινε η σφαγή, αλλά ουδόλως ωφέλησε η καθημερινή θέα του μεγαλοπρεπέστατου αυτού ναού, δεν εμπόδισε καθόλου τους αθηναίους να προβούν σε αυτό το ανοσιούργημα.

Δίκη Νέμεσις

Αυτά έπραξαν οι Αθηναίοι με την σφαγή των Μηλισιων και την πλέον αποτρόπαιη πράξη της δολοφονίας του πρωτομάρτυρα της αληθείας Θειοτατου Σωκράτη και έχασαν τον πελοποννησιακό πόλεμο, μετά κατακτηθήκαν από τους Μακεδόνες και από τότε η Αθήνα δεν ξανασήκωσε κεφάλι. Ήδη όταν κηρύχτηκε η επανάσταση (1) λέει, στην αρχή των Απομνημονευμάτων, ο στρατηγός Μακρυγιάννης, έγινε ένα στρατιωτικό συμβούλιο επάνω στην Άρτα με τους πασάδες, το σερασκέρη εκεί κτλ πώς θα αντιμετωπίσουν την επανάσταση. Τους κάλεσε λοιπόν ο πασάς και έβαλε ένα λόγο πρώτος και είπε: «Πασάδες και μπέηδες, θα χαθούμε. Ότι ετούτος ο πόλεμος που αρχίζει (27.09) δεν είναι ούτε με τον Φραντσέζο, ούτε με τον Εγγλέζο ούτε με τον Ρούσο. Είναι με τον Ραγιά. Και αδικήσαμε τον Ραγιά πολύ και από τιμή και από πλούτη και μαύρισε το μάτι του και σήκωσε ντουφέκι και τώρα δε μας κρατάει τίποτα.»

Η έκφραση, αυτή η δίκη, είναι ο ίδιος λόγος δηλαδή που ερμηνεύει το παράλογο φαινόμενο δηλαδή σε τι ψηλά επίπεδα κινηθήκανε αυτοί οι απλοϊκοί άνθρωποι που ερμηνεύει το παράλογο φαινόμενο της έκβασης στα Μηδικά που λέμε, στους Περσικούς Πολέμους. Που δεν ενίκησαν, μας λέει ο Αισχύλος, και ο Ηρόδοτος, τον Ξέρξη, δεν τον ενίκησαν οι έλληνες. Τον ενίκησαν, λέει, τα νερά της Σαλαμίνας, διότι κάπου αλλού ατίμασε κάποια άλλα νερά. Ποια νερά; Όταν έχτισε επάνω ο Ξέρξης με τις βάρκες τη γέφυρα για να περάσει μες στον Ελλήσποντο, έκανε τρικυμία και τα διέλυσε και την άλλη μέρα οργισμένος λέει «Ποιος είναι αυτός που τόλμησε να πάει κόντρα σε μένα και να μου χαλάσει τα γεφύρια; Φέρτε μου ένα μαστίγιο!» (28.10)

Και μαστίγωσε λέει 300 φορές το νερό γιατί δεν είχε ο θεός Ελλήσποντος το δικαίωμα – πώς τόλμησε να πάει κόντρα στη βούληση του μεγάλου βασιλέως! Να τη η Ύβρις! Μαστίγωσε τα νερά και έριξε στα νερά τις χειροπέδες να τον δέσει. Γι’ αυτό το πράγμα τιμωρήθηκε σε κάποια άλλα νερά, θα πουν οι έλληνες, με την αίσθηση για το ανθρώπινο μέτρο και την ανθρώπινη δίκη.

{1} ΘΟΔΩΡΑΚΗΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ΟΜΙΛΙΑ ΛΙΑΝΤΙΝΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ ΤΟ ΦΛΕΒΑΡΗ ΤΟΥ 1993

“…. γραφτό τους είναι να πάθουν τα έσχατα. Να πληρώσουν την Ύβρη τους.

(…) Αισχύλος, Πέρσαι

Όταν οι πρώτοι χριστιανοί, έσπαζαν τα εκπληκτικά αγάλματα των Ελλήνων, γκρέμιζαν να ναούς, μετέστρεφαν ιερά των αρχαίων Θεών σε χριστιανικούς ναούς, δεν έπρατταν βανδαλισμούς ; η θρησκεία της απολύτου αγάπης μεταχειρίστηκε μέσα απάνθρωπα, ενώ οι σημερινοί χριστιανοί, βαρβαρίσουν αμάχους, προχθές έριξαν ατομικές βόμβες , και με το όπλο στο χέρι και τις πληρωμένες πένες στα ΜΜΕ , και στο διαδίκτυο, προσπαθούν να επιβληθούν, να συνεχίσουν την ‘νόμιμη τυραννία τους’ Δύσκολη θρησκεία ο χριστιανισμός, ίσως η δυσκολότερη στον κόσμο, με πολλές εκδοχές. Πέρα από την ορθοδοξία, υπάρχει ο καθολικισμός, και ο προτεσταντισμός, τα τρία μεγάλα μπλοκ, του χριστιανισμού, ενώ ακλουθούν οι Ιεχωβάδες, και 100αδες άλλες μικρότερες ομάδες, που όλες έχουν βάση το ίδιο βιβλίο, το Ευαγγέλιο, αλλά από ότι φαίνεται ο καθένας το ερμηνεύει με διαφορετικό τρόπο, και όπως τους βολεύει, και οι περισσότερες είναι επιχειρήσεις που πουλούν Θεό…. Ποσό δύσκολο είναι σκέπτομαι να βρει κάποιος έναν πραγματικό χριστιανό, που έχει κατανοήσει τον λόγο του Ευαγγελίου και τον έχει κάνει τρόπο ζωής.

Ο απόστολος Παύλος, τόνισε ότι Ο Θεός ο ποιήσας τον κόσμον και πάντα τα εν αυτώ, ούτως ουρανού και γης Κύριος υπάρχων ουκ εν χειροποιήτοις ναοίς κατοικεί, . (Πραξ.17:24) Ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς Προς Κορινθίους Β΄ (στ΄ 16 – ζ΄1)…. “Πνεύμα ο Θεός, και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αλήθεια δει προσκυνείν.” Ιωάν.δ:24.

Ο Θεός είναι πνεύμα, και όσοι τον προσκυνούν, πρέπει να τον προσκυνούν με με πνευματική και άδολη προσκύνηση, με τον νου περισσότερο, παρά με τον στόμα, σε όλα τα μέρη του κόσμου και σε όλες τις περιστάσεις του βίου, και όχι μόνο στους ναούς , η μονάχα στις εκκλησιές τις ακολουθίες, ότι του Θεού αληθινοί ναοί είναι οι ψυχές των ενάρετων ανθρώπων, και όχι οι κτισμένες από ανθρώπινα χέρια οικοδομές.

Ας ελπίσουμε να μην καταστρέψουν οι θρησκείες τον κόσμο, όπως είναι προβλέψει ο Λιαντινης πριν λίγα χρόνια.

 

Η Αγία Γραφή, είναι το βιβλίο που στηρίχτηκε ο χριστιανισμός, βεβαία οι ερμηνείες που δίνουν για το περιεχόμενο είναι πολλές, αρκεί να σκεφτεί κάποιος ότι υπάρχουν περίπου 10.000 δόγματα στηριγμένα στην Αγία γραφή, και κορυφαία τον καθολικισμό, την ορθοδοξία, τον προτεσταντισμό, τους Ιεχωβάδες, τους Ευαγγελιστές κ.λπ.

Το σωστό τρόπο της θέασης χριστιανισμού δίνει ο Λιαντίνης https://www.youtube.com/watch?v=RIQuMxD3KKQ

 

ΤΙ ΕΙΠΑΝ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ.

 

Ο Goethe o διασημότερος Γερμανός συγγραφέας: Εάν με έβαζαν φυλακή και δεν μου επέτρεπαν να πάρω μαζί μου τίποτε άλλο, παρά μόνο ένα βιβλίο, θα διάλεγα την Αγία Γραφή.

 

O Spurgeon που ειχε διαβασει την Αγια Γραφη περισσοτερες από 100 φορες,ειπε:Την εκατοστη φορα,την βρηκα απειρες φορες πιο ωραια από την πρωτη φορα.


Ο Ernest Renan διάσημος άπιστος είπε: Όλοι οι αιώνες θα διακηρύτουν ότι ανάμεσα στους υιούς των ανθρώπων κανείς δεν γεννήθηκε μεγαλύτερος από τον Ιησού.


Ο J.J. Rousean φιλόσοφος είπε: Μελετήστε τα βιβλία των φιλοσόφων. Πόσο μικρά είναι συγκρινόμενα με το Βιβλίο της Αγίας Γραφής.


O Renon διάσημος άπιστος είπε: Οποιαδήποτε και αν είναι τα απροσδόκητα φαινόμενα του μέλλοντος, κανείς δεν θα υπερβεί τον Ιησού.

 

Ο Ντοστογιέφσκι διάσημος λογοτέχνης και συγγραφέας είπε: «Σου συνιστώ να διαβάσεις ολόκληρη την αγία Γραφή και θα εύρεις ότι η ανθρωπότητα ούτε έχει, ούτε δύναται να αποκτήσει άλλο βιβλίο εξίσου πολύτιμο».

 

Ο Αδαμάντιος Κοραης ιατροφιλόσοφος και μέγας δάσκαλος του γένους είπε: «Μόνο η διδασκαλία του Ευαγγελιου μπορεί να σώσει το γένος μας. Το βιβλίο τούτο είναι ψυχής ιατρείο και χάρτης της επιγείου και ουρανίου βασιλείας

**Τα παραπάνω ιστορικά στοιχεία ( ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ – ΖΩΝΑΡΑΣ ) βρέθηκαν σε κείμενο του Αδαμαντίου Κοραή, -ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΔΥΟ ΓΡΑΙΚΩΝ- που τον θυμούνται οι επονομαζόμενοι κυρίως άθεοι τις ημέρες του Πάσχα, με σκέψεις του περί Αγίου Φωτός, ορθά ο Κοραής κατηγορεί την δημιουργία και το τέχνασμα του Αγίου φωτός με επιχειρήματα ακράδαντα, αλλά παραβλέπουν ότι σε κάθε σχεδόν σελίδα των κειμένων ο Κοραή αναφέρεται και μια φράση από το Ευαγγέλιο, ο Θειοτατος και ανεπανάληπτος αυτός έλληνας των γραμμάτων, ήταν βαθύτατα θρησκευόμενος, και πίστευε ότι το Ορθόδοξο δόγμα είναι το ορθό, αρκεί να λειτουργεί σωστά, και οι Ιερείς και επίσκοποι να πληρούν κάποια αυστηρά κριτήρια, και έδωσε πολλές οδηγίες πάνω σε αυτό, που θα βρει εύκολα όποιος ανατρέξει.